פרסום בפייסבוק עוזר או מזיק לגוגל אורגני?

תוכן עניינים
פרסום בפייסבוק

2 ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק הן לא רק מותג בעל שם עולמי וחברות השוות מיליארדים אלא אתרים המקבלים אליהם תנועה עצומה של גולשים, ככל הנראה כל הגולשים שאנו צריכים לעסק שלנו נמצאים בגוגל, בפייסבוק או בשניהם.

כאשר בעל עסק מסיים לבנות את אתר האינטרנט שלו הוא מתחיל לחשוב ולפעול לכיוון השלב הבא – שלב הפרסום.

בהתייעצות עם משווק אינטרנט מקצועי או סוכנות שיווק דיגיטלית הוא ילמד שיש מספר רב של טכניקות פרסום אולם כמה טכניקות בודדות הנחשבות למובילות בתחום השיווק הדיגיטלי, ביניהן: פרסום בפייסבוק וקידום אורגני בגוגל.

כיצד פרסום בפייסבוק עובד?

ובכן פייסבוק היא רשת חברתית. היא מבוססת על שיתוף התוכן של המשתמשים והמעורבות שלהם בתכנים אחרים.

בפייסבוק יש מספר פיצ'רים מדליקים כמו קבוצות דיון בנושאים משותפים, דפי אוהדים/דפים עסקיים אם תרצו, את הפרופיל הפרטי שבו ניתן להוסיף עד 5000 חברים וגם את מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק.

בניית אתרים הוא תחום מדהים ויעיל לפרסום באינטרנט, אך בנוסף לזה חייב לדעת גם שהפרסום בפייסבוק מבוסס על יצירת אינטראקציה עם הקהל, בניית יחסי אמון והכרות בין הקהל למותג והובלה משם לשיווק מוצרי ושירותי החברה. 

גוגל לעומת זאת הוא מנוע חיפוש, אשר מדרג את האתרים בתוצאות החיפוש על פי אלגוריתם מתוחכם שמונה ככל הנראה מאות פרמטרים המשפיעים על תוצאות החיפוש ודירוגם של האתרים באופן כזה או אחר. 

החיפושים בגוגל מבוססים ביטויי חיפוש (או שאילתות חיפוש אם תרצו) שבעלי העסקים כאמור ירצו להיות מדורגים בהם ראשונים או לפחות בראש התוצאות כדי לקהל יותר תנועת גולשים מגוגל.

האם הפרסום בפייסבוק יכול להשפיע על הקידום האורגני?

ההתלבטות בין 2 טכניקות הפרסום היא לא פשוטה והיא תיקבע לרוב על ידי מחקר ואפיון של קהל היעד של העסק והיכן הוא נמצא יותר וכיצד ניתן להגיע אליו יותר בקלות. 

מהי הדרך הנכונה ביותר עבור העסק שלכם להגיע אל הקהל שלכם והיכן כדאי לכם להשקיע את תקציב הפרסום שלכם. 

האם פרסום בפייסבוק עשוי להשפיע על הקידום האורגני? ובכן גוגל מחפשת פרופילים וקישורים המייצבים ומקדמים את שם העסק ומוצא פועלו. צרו קשר עם מקדם מקצועי שיעזור לכם בכך.

לכן דף עסקי עם קישור לאתר העסק, כאשר הדף מצליח, בעל מעורבות גבוהה, הפוסטים בעלי מעורבות רבה והעמוד העסקי צובר תאוצה הרי שגם הקישור לאתר יצבור תאוצה ואתר העסק ירוויח נקודות זכות בגוגל.

לסיכום; פרסום בפייסבוק, אם נעשה בצורה נכונה, לרוב יעזור לקידום האורגני בגוגל ובכלל למיתוג והבאת לקוחות לעסק שלכם. 

לפרטים נוספים וקביעת פגישה לצורך הכנת תוכנית שיווק לעסק שלכם צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לתת לכם שירות. 

Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
בחזרה לתוכן: